Quadral Platinum M4 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Quadral Platinum M4 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

DennisP73 09-07-2012

Ik heb deze speakers nu een aantal weken en aangesloten als 2.0 opstelling op een Onkyo TX-NR 809. Deze speakers klinken subliem. Makkelijk aan te sturen en zonder sub een enorm laag, ondanks de geringe afmeting.
Het geluid is zeer gedetailleerd en vermoeid niet. Zeer klankzuiver. Na 200 uur kwamen de speakers pas echt goed los en zelfs op zeer hoog volume geven ze geen krimp. Deze speakers blijven dan zeer exact weergeven en zonder moeite.

In de verschillende tests kwam deze speaker meerdere keren als beste uit de test en ook tussen de veel duurdere speakers, kon hij gemakkelijk mee.

Ik heb ze in hoogglans wit op een whitewash parketvloer voor een witte muur. In 1 woord fantastisch. De afwerking is klasse en de speakers zijn zeer degelijk opgebouwd.

In 1 woord: GEWELDIG. Ik kan iedereen deze set aanraden die van klasse houdt, goede afwerking en een zuiver geluid.

Schieper 27-02-2012

Top speaker. Uitstekend helder geluid. Veruit superieur natuurlijke en realistische geluidsweergave. Heel gebalanceerd geluid. Heel veel detail. Maar vooral een natuurgetrouw geluid.

Werd compleet geleverd met sta-plaat en optionele spikes. zeker de moeite van het beluisteren waard. (Marantz PM7001ki versterker).

Heeft zeker 4 weken inspeeltijd nodig gehad.
Leeft op als hij wat ruimte heeft (ca 20cm uit de muur)
In het wit ziet hij er optisch veel kleiner en design uit.

Op mijn shortlist stonden nog meer:

- Kef IQ. Heel dik geluid met mooie plaatsing van instrumenten maar niet zo natuurgetrouw.
Canton carat. Net een tikkeltje dunner

Tegenvallend vond ik:
- Focal. Veel laag, veel hoog. Geen midden
- B&W. Gewoon vaag. Alsof er een sluier over hing.

MAK70 29-12-2011

Vreemd dat er nog geen andere reviews van zijn.
Dan plaats ik maar een uitgebreide.
Ik heb deze Quadrals M4 in Hoogglans wit, nu enkele dagen staan en al volop uitgeprobeerd.
Aangesloten op Denon AVR2308 receiver.
Als front luidsprekers, naast de Bose Acoustimass 10 cubes met Subwoofer. (voor acoustic info; mijn woonkamer is vrij strak, stuc muren tegelvloer en veel glas, oppervlak zitgedeelte is 5x8m met een L vormig aansluitend gedeelte van ca.6x2,5m).
Deze speakers is een en al kwaliteit dat voel je en zie je meteen aan de afwerking.
Echt schitterend design en qua afwerking een kunststuk in je woonkamer, ook met front erop mooi. (eenvoudig te verwijderen frontje , zit met magneetjes perfect systeem centreert zichzelf.)
Het geluid is in een woord SUBLIEM, zo wijd klankbeeld en zo gedetailleerd dat je in bijna iedere CD nieuw geluidjes hoort die er eerder niet leken te zijn.
(Ik wil het haast als een soort 3D geluids gevoel beschrijven.)
En wat een berg power zeg op heel hoog volume blijft super strak en zuiver, ik gebruik ze in combinatie met een Bose acoustimass cubes 10 surround en Subwoofer.
Maar ook als je die helemaal uitzet 2 kanaals stereo, beschikken de M4's nog over ruim voldoende laag. Heb luistersessie van 2 uur gedaan , en circa 12 andere merken van ongeveer zelfde formaat goed vergeleken, hierbij zaten ook diverse veel duurdere speakers.De Quadrals sprongen eruit omdat ze bij alle muzieksoorten goed tot zeer goed uit de verf kwamen. Toen eigenlijk was de keus al op z'n kleinere broer M3 gevallen ook perfect geluid dus, maar deze had lange levertijd, uiteindelijk de M4 voor scherpe aanbieding genomen.
Mits de levensduur ook goed is...(dat mag je verwachten) , wat mij betreft Perfecte keus gemaakt.
Ik wil zeggen als je twijfelt, of deze speakers overweegt, doen ! hier krijg je absoluut geen spijt van. Je leest weleens over ..x uur inspelen voor het optimaal wordt, ik weet niet of dat een fabeltje is ? maar als het wel waar is.. ik kan gewoon niet voorstellen dat er nog wat te verbeteren valt , zijn reeds perfect vanaf de eerste tonen.
(als er al een nadeeltje is, misschien dat de spikes die er standaard bijgeleverd worden, niet fraai van kleur zijn maar die heb ik er nog niet tussen gehad.)
Oh ja, als de vrouw geen grote speakers wil...
In hoogglans wit tegen onze witte muur komen ze ondanks de vrij forse afmetingen toch niet overheersend en niet als groot over, viel haar erg mee.